Trzeba mieć świadomość jak wygląda budowa takiej opony:Części zewnętrzne, z których składa się opona, to: bieżnik, bark, bok i stopka. Bieżnik (a ściślej rzecz biorąc – jego czoło) bezpośrednio styka się z podłożem.W oponach napędzanych to bieżnik jest odpowiedzialny za przenoszenie siły trakcyjnej na grunt co zapewnia jego ruch. Bark opony to element łączący bieżnik z boczną jej częścią. Z kolei bok gumy odpowiada za przeniesienie obciążeń co w praktyce jest niczym innym niż uwzględnieniem ciężaru całego pojazdu i rozłożenia go na osie.Części wewnętrzne: tu docieramy do elementu tzw. "stopki". Stopka odpowiada za porządne osadzenie naszej gumy na feldze.Opony rolnicze nie składają się z samej gumy, którą to widać gołym okiem. Pod jej warstwą kryją się elementy budujące całą oponę zwane osnową czy karkasem.Gumy rolnicze dzielimy też na radialne i diagonalne.Opony diagonalne mają warstwy ułożone pod kątem (nici z poszczególnych warstw się krzyżują – stąd też inna nazwa opon diagonalnych – opony krzyżowe), skutkiem czego mają większą sztywność. Natomiast w oponach radialnych nici warstw osnowy są ułożone względem siebie równolegle – te opony cechują się większą elastycznością.W tych radialnych (ale też niektórych diagonalnych) stosuję się warstwę wzmacniającą między częścią bieżnikową a wspomnianą już warstwą osnowy.